Ania: 604 843 202, Paweł: 509 173 091

Twoje Kursy

  • Czy nasza osobowość jest prawdziwa?
     

    Czy nasza osobowość jest prawdziwa?

    ŻYCIE & MÓZG Czy nasza osobowość jest prawdziwa? Od lat fascynuje mnie temat ludzkiej osobowości i naszego mózgu. Uwielbiam przyglądać się ludziom. Ich zachowaniom wrodzonym i tym nabytym. Temu jak funkcjonują w sytuacjach dla siebie łatwych, oraz takich, które stanowią spore wyzwania. Zawsze wówczas przyglądam się temu, co na zewnątrz i temu co ukryte, co jest pod spodem. Czasem widać jak za „dobrą miną do złej gry” kryje się ludzkie, prawdziwe odczuwanie. Dlaczego ludzie nie zawsze robią i mówią co czują? Tego nie wiem? Ale wiem, ile kosztuje nas nie bycie sobą. Nie bycie prawdziwym i autentycznym. Zatem, czym jest owa autentyczność? Zgodnie z definicją zawartą w słowniku Duden pojęcie „autentyczność“ oznacza „prawdziwość“. Ale czym konkretnie jest „prawdziwe zachowanie“?Amerykański psycholog Carl Rogers twierdzi: „Co rozumiem jako bycie „prawdziwym“? Według mnie oznacza to, że… jest się osobą, a nie szyldem reklamowym albo fasadą“. „Prawdziwość“ jest bezpośrednio związana z „byciem w zgodzie z samym sobą“ i z „indywidualizmem“. Bardzo trafnie opisuje to powiedzenie ludowe: „­Idąc śladem kogoś innego, sami nie pozostawiamy śladów.“ Tęsknota za życiem ogarnia obecnie wiele osób. Nie chcą one dać się zmienić i dążą do tego, co „prawdziwe“ i „autentyczne“. Na tym tle wnioski wyciągnięte na podstawie znajomości biostruktury człowieka, umożliwiają […]

  • A Ty jak „grasz” w życiu?
     

    A Ty jak „grasz” w życiu?

    ŻYCIE & MÓZG A Ty jak „grasz” w życiu? Mój dorosły syn jest fanem gier komputerowych. Często słyszę, kiedy grając z całym światem używa słów: „kolejny etap”, „następny poziom”, „wejść wyżej”. Przyznam, że długo nie zastanawiałam się nad sensem tych słów. Ot, po prostu młodzieżowa gra w sieci. Do czasu. Jeden z wakacyjnych weekendów, spędziłam w domu moich przyjaciół, gdzie miałam swoisty powrót do przeszłości. 16 lat temu byłam tam po raz pierwszy. Był to dom moich marzeń. Piękny, ogromny, z gabinetem, basenem i ogrodem. O takim właśnie marzyłam! Ale nie tego dotyczy moja dewagacja. Podczas wieczorno-nocnych rozmów w tym domu, z jego mieszkańcami Joasią i Fryderykiem, dużo rozmawialiśmy o życiu. O tym, co się zmieniło od naszego pierwszego spotkania. Co każdy z nas zrobił. Czego doświadczył. I wielokrotnie pojawiała się analogia do gry komputerowej.   W grze jak w życiu. Nie przejdziesz kolejnego poziomu, dopóki nie zaliczysz poprzedniego levela. Nie odrobisz lekcji z wcześniej. Dopóki, nie wykonasz całej „roboty” na poprzednim poziome, dopóty nie pójdziesz dalej. Ta właśnie analogia cudnie pasuje mi do codzienności. Chcemy piąć się wyżej. Osiągać więcej. Mieć wszystko. Tylko czasem zapominamy, że szczyt jest na górze. Tam droga zawsze prowadzi pod górkę. I żeby się tam znaleźć trzeba wykazać się siłą, determinacją, po […]

  • Rzeczywista rzeczywistość…
     

    Rzeczywista rzeczywistość…

    ŻYCIE & MÓZG Rzeczywista rzeczywistość… Od 18 lat spędzam czas jako prowadząca warsztaty, szkolenia i konferencje. Staram się przekazywać podczas nich sprawdzone przeze mnie metody, techniki i sposoby skutecznych działań. Uczestnicy pytają mnie o mnóstwo rzeczy. Między innymi o to: Co robić, aby mieć fajne życie? Jak się zmotywować, kiedy nam się nie chce? Jak skuteczniej sprzedawać? Jak wykorzystać wiedzę do bycia dobrym liderem? A także, jak więcej zarabiać? Często uśmiecham się i odpowiadam, że nie wiem jak to robić na wielką skalę. Ale wiem jak na swoją własną. U mnie jest to tak i tak…, i opowiadam wówczas o swoich doświadczeniach.  Żeby mieć fajne życie warto po prostu korzystać z każdej małej okazji ku temu, żeby było fajnie. A, żeby się zmotywować warto mieć jasne i silne cele, wówczas bardziej się chce wstać z łóżka. A żeby skuteczniej sprzedawać, nie trzeba miliona technik sprzedaży, warto zadbać o dobrą relację z klientem i jego dobro, a nie swoje wyłącznie. I, aby wykorzystać wiedzę o mózgu do zarządzania, warto zacząć od siebie, wszak drzwi do liderstwa otwierają się od środka. Z kolei, aby więcej zarabiać w obecnych czasach, warto być kreatywnym i wyróżnić się na tle całej konkurencji. Że co, to tylko tak? I po krótkim czasie słyszę: „To takie […]

  • Płoniesz czy spalasz się w robocie?
     

    Płoniesz czy spalasz się w robocie?

      PRACA & MÓZG Płoniesz czy spalasz się w robocie? Ostatnio coraz częściej moi znajomi, którzy mają swoje biznesy albo pracują w firmach narzekają, że zimą częściej dopada ich, tak zwane wypalenie zawodowe. Zaczęłam o tym myśleć i analizować, czy mnie też kiedyś dopadło i co wiem na ten temat? Zatem, czym ono jest? To nic innego jak chroniczne zmęczenie swoją pracą. Do jego powstania dochodzi w wyniku wielu czynników, takich jak konkurencyjny rynek, brak możliwości rozwoju w danym miejscu pracy, pracoholizm, czy dążenie do perfekcjonizmu. Dlaczego to zjawisko dotyka tak wielu z nas? Oprócz czynników, które łatwo nazwać i zauważyć, pomijany jest najważniejszy z nich. Jest nim wykonywanie pracy źle dopasowanej do naszych naturalnych predyspozycji, z którymi się rodzimy. To tak, jakby kazać rybie skakać po drzewach, a małpie pływać. Albo mnie robić tabelki w Excelu 🙂 Co z tym zrobić? Nasza energia do pracy jest większa, gdy wykonujemy czynności zgodne z naszą naturą i w środowisku, które nam najbardziej odpowiada. Kiedy pracujemy w odosobnieniu przed komputerem, analizując dane, lub przygotowując raporty, podczas gdy najlepiej czujemy się z ludźmi, męczymy się znacznie szybciej. Podobnie, gdy jesteśmy introwertykami, potrzebującymi spokoju i skupienia, a pracujemy jako obsługa klienta, czujemy się pod […]

  • Brak sprzedaży – nr 1 niepowodzeń w prowadzeniu biznesu
     

    Brak sprzedaży – nr 1 niepowodzeń w prowadzeniu biznesu

      BIZNES & MÓZG Brak sprzedaży – nr 1 niepowodzeń w prowadzeniu biznesu Może jesteś właścicielem firmy, menedżerem zarządzającym działem sprzedaży lub sprzedawcą. Zapewne masz ustalone ambitne, mierzalne i zarazem realne cele sprzedażowe. Lecz coś idzie nie tak. Wracasz sfrustrowany do domu, masz dość przebijania się z Twoją ofertą w gąszczu konkurencji, brakuje Ci czasu, a klienci odsyłają Cię z kwitkiem. Na dodatek wydaje Ci się, że wszystko musisz robić sam. Skąd ja to znam? – pomyślisz A może jest tak, że idzie Ci doskonale, masz lojalnych klientów, doskonały zespół, czy niszę rynkową, którą rynek chłonie jak gąbkę. Czujesz się doskonale i chcesz jeszcze więcej. Dziś będzie o sprzedaży, a właściwie o tym co zrobić, żeby było lepiej lub jeszcze lepiej. I jak najnowsze badania nad mózgiem pomogą Ci rozwiązać Twoje sprzedażowe problemy. Jak uwolnić potencjał swojej firmy, swojego zespołu lub po prostu swój, zacząć sprzedawać i zarabiać pieniądze? To pytanie zadają sobie Ci, którzy sprzedażą zajmują się na co dzień. Znam to, bo od 19 lat prowadzę firmę. Było dobrze, było źle i jest super. Tak jak w każdym biznesie to nie sukces ale to jak się do niego się przygotujemy ma największe znaczenie. Dlaczego firmy się kończą? Z […]

  • SUKCES… „wyświechtane” słowo?
     

    SUKCES… „wyświechtane” słowo?

      ŻYCIE & MÓZG Sukces… „wyświechtane” słowo? Czym jest sukces? Jak go osiągnąć? Czy warto wszystko mu podporządkować? To są pytania, które dostaję regularnie podczas rozmów z uczestnikami szkoleń, czy w czasie wywiadów w mediach. Dla mnie słowo SUKCES jest wieloznaczne. I dla każdego z nas oznacza coś zupełnie innego. Jedni mówiąc „sukces” mają na myśli dobrą passę w życiu zawodowym, inni – szczęśliwą rodzinę. Dla mnie to życie zgodnie ze swoimi przekonaniami, w zgodzie ze sobą. To spokój wewnętrzny. Ten luz, który czujesz, kiedy wszystko jest ok. Moim wielkim szczęściem jest mój Syn, to, że zbudowałam firmę, mam wspaniałego Partnera i oddanych Przyjaciół. Sukces to dla mnie umiejętność bycia szczęśliwą, pomimo wszystko. Co ważne, sukces to nie tylko kwestie materialne, to w dużej mierze też emocje, uczucia i po prostu: bycie. Mimo, że wszyscy marzymy o powodzeniu w życiu, czasem jednak długo szukamy drogi wiodącej nas do tego celu.  Marząc o sukcesie, zastanawiamy się jednak, dlaczego są wśród nas ludzie, którzy sukces okupili ciężką pracą, a innym tryumf przyszedł wyjątkowo łatwo. Łatwo wtedy stracić wiarę we własne możliwości i ulec złudnemu przekonaniu, że sukces nie jest pisany każdemu z nas. Ja myślę, że to nie jest kwestia „skazania na sukces”, czy „urodzenia się w czepku”, […]

  • Biznes przez zaufanie. Czy tak go prowadzisz?
     

    Biznes przez zaufanie. Czy tak go prowadzisz?

    BIZNES & MÓZG Biznes przez zaufanie. Czy tak go prowadzisz? W jaki sposób szukasz firm, z którymi chcesz współpracować? W dzisiejszych czasach znalezienie firmy, której potrzebujemy, nie stanowi najmniejszego problemu. Panuje ogromna rozmaitość i obfitość rynku. Nas również nie jest trudno znaleźć. Wyszukiwarki, profile społecznościowe, a nade wszystko rekomendacje znajomych, bardzo ułatwiają ten proces. Znalezienie solidnej firmy, lub osoby do współpracy jest o wiele łatwiejsze niż jeszcze 10 lat temu. Najbardziej ufamy tym, którym zaufali nasi partnerzy biznesowi. Zwiększamy wtedy prawdopodobieństwo tego, że i nasza współpraca z danym specjalistą okaże się owocna. Nie zawsze jednak mamy możliwość skorzystania z rekomendacji. Również i naszych wszystkich klientów nie jesteśmy w stanie do końca sprawdzić. Co wtedy? Jak lepiej dać się odszukać naszym klientom? „Coś mi w nim nie pasuje” – myślisz pewnie czasem na spotkaniu biznesowym, podczas którego ma dojść do współpracy z Twoim rozmówcą. Nie ufasz mu. Nie potrafisz tego do końca nazwać, a jednak zapala się w Twoim umyśle czerwona lampka, która nie daje Ci spokoju. Ma miejsce jakiś zgrzyt. Czujność ta, często nazywana szóstym zmysłem lub intuicją, ma uzasadnienie w… genetyce! Dobry biznes powstaje wtedy, gdy mamy do czynienia z win-win. Ja wygrywam, Ty wygrywasz Podczas mojego 20-letniego doświadczenia w […]

  • 3 kroki do tego, aby Twój mózg był Twoją fabryką sukcesu!
     

    3 kroki do tego, aby Twój mózg był Twoją fabryką sukcesu!

    BIZNES & MÓZG 3 kroki do tego, aby Twój mózg był Twoją fabryką sukcesu! Jesteś nosicielem, czy użytkownikiem swojego mózgu? Być może to pytanie wyda Ci się dziwne, zaskakujące, lub nawet oburzające. Bardzo się cieszę! Ktoś kiedyś zażartował przy mnie, że 95% populacji ludzkiej to nosiciele mózgu, 5% to użytkownicy. Teoria dość drastyczna, ale patrząc na ludzi, mam wrażenie, że bywa prawdziwa. Najważniejsze jest to, aby używać mózgu w ogóle. Następny krok to używanie go w taki sposób, aby dzięki niemu odnosić osobiste i finansowe sukcesy. Jak to zrobić? Nikt nas nie uczył się jak używać mózgu. Tradycyjna edukacja uczy nas całek, skomplikowanych wzorów matematycznych, biologii lasu, ale nie podstaw związanych z naszym mózgiem. Zatem warto dowiedzieć się o swoim mózgu jak najwięcej i poznać jego instrukcję obsługi, dzięki czemu możemy generować o wiele lepsze życiowe rezultaty. Mówi się, że mózg jest najważniejszym organem. Reguluje on pracę organizmu. Gdy umiera mózg, umiera cały człowiek. To mózg pozwala przechodzić przez wszystkie etapy kształcenia, rozwijać się, zdobywać przyjaciół, a także pracę czy zlecenia. To dzięki niemu przekonujesz do siebie ludzi, lub odrzucasz ich od siebie. Mózg to również niesamowite narzędzie do tego, abyś realizował swoje szalone i ambitne cele i wiódł życie, […]

  • W internecie gwiazda, a w życiu osobistym…
     

    W internecie gwiazda, a w życiu osobistym…

      BIZNES & MÓZG W internecie gwiazda, a w życiu osobistym… Najsilniejszym medium do kreowania marki osobistej oraz swojej firmy jest w dzisiejszych czasach internet. Ludzie prześcigają się w sposobach prezentowania swojej osoby oraz biznesu. Zatrudniają firmy, aby wykreowały postać lub przedsiębiorstwo, które… nie istnieją w rzeczywistości. Jak to zrobić, aby nie zabić swojego biznesu wizerunkiem, który ma nie wiele wspólnego z prawdą? – przeczytaj cały wywiad, aby się dowiedzieć.     Dr Ewa Hartman i Anna Urbańska Dr Ewa Hartman Kierowniczka studiów podyplomowych „Neuro-przywódzwto” na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Doktor Szkoły Biznesu Bournemouth University (Wielka Brytania). Zawodowo wspiera w budowaniu wiarygodnych marek osobistych i uczy jak o nich mówić. Jest mentorem w Szkole Trenerów Rozwoju Osobistego we Wrocławiu, blogerką portalu InnPoland i autorka licznych publikacji w magazynach Law Business Quality i Les Nouvelles Esthetiques. Anna Urbańska Trener biznesu od 20 lat. Wykładowca kilkunastu przedmiotów na 5 uczelniach wyższych (studia podyplomowe), w tym Uczelnia Łazarskiego w Warszawie. Jest Master Trenerem Structogramu oraz osobą, która sprowadziła ten system ze Szwajcarii do Polski w 2011 roku. Jest jedyną osobą, która udziela certyfikacji dla trenerów Structogram. Ewa Hartman: Aniu, kiedy przeprowadzam moich klientów przez proces budowania marki osobistej zawsze powtarzam, że mają bazować na sobie, […]

  • Jak wykorzystać siłę mózgu w biznesie?
     

    Jak wykorzystać siłę mózgu w biznesie?

    BIZNES & MÓZG Jak wykorzystać siłę mózgu w biznesie? Z pewnością wiesz, że Twoi klienci są różni i trafiasz do nich różnymi sposobami komunikacji. Dla jednych kluczem będzie jak najwięcej danych liczbowych, inni skupią się na rezultatach, a pozostali na pierwszym miejscu będą stawiali to, w jaki sposób będą czuli się pod wpływem Twojego produktu lub usługi. Możesz mieć najlepszy produkt lub usługę, jednak jeżeli ludzie ciągle odchodzą z Twojego zespołu lub często zatrudniasz nowych, to ponosisz ogromne koszty, nie tylko finansowe. Być może jesteś osobą, która już ma swój zespół. Być może jest to melodia przyszłości. W pewnym momencie Twojego biznesu zauważasz, że nie jesteś w stanie wszystkiego zrobić sam i potrzebujesz zatrudnić ludzi do swojego zespołu. Potrzebujesz oddelegować pewne zadania, aby skupić się na tych, które przynoszą najwięcej rezultatów. W tym artykule skupię się nie na tym jak myśli Twój klient, tylko jak utrzymać swój zespół współpracowników w ryzach. W dzisiejszych czasach mamy do czynienia z rynkiem pracownika. Co to oznacza? Odpowiednich – zaangażowanych i kompetentnych ludzi szuka się ze świecą.Jaki jest koszt zatrudnienia nowego, dobrego pracownika? Najpierw musisz przygotować ofertę i umieścić ją w miejscach, które uznasz za słuszne – portale społecznościowe i serwisy dla ludzi szukających […]