Ania: 604 843 202, Paweł: 509 173 091

Twoje Kursy

  • Jaki wpływ na Twój związek ma mózg? Mózg w związkach i relacjach
     

    Jaki wpływ na Twój związek ma mózg? Mózg w związkach i relacjach

    Jaki wpływ na Twój związek ma mózg? Mózg w związkach i relacjach. Czy zastanawiasz się czasami, jaki wpływ ma na Twoje relacje z najbliższymi Twój mózg? To ciekawe zagadnienie zwłaszcza w kontekście biostruktur, które odgrywają ogromną rolę w każdym aspekcie naszego życia. Sama nie raz obserwowałam ten obszar na własnym przykładzie. Być może wiesz, że mój mąż, Paweł, towarzyszy mi nie tylko w zaciszu domowego ogniska, ale także w pracy. Wiele osób pyta nas, jakim cudem cały czas ze sobą wytrzymujemy, a choć chwilami rzeczywiście bywa gorąco, świadomość naszych biostruktur sprawia, że szybko potrafimy ugasić pożary i skupić się na tym, co ważne. Kolory naszych mózgów nieco się od siebie różnią. U mnie dominuje empatyczna i towarzyska zieleń, a na drugim miejscu plasuje się impulsywna, stanowcza czerwień. Choć u Pawła zielony też jest numerem jeden, w ślad za nią idzie zdystansowany, sarkastyczny niebieski, co czasami prowadzi do kuriozalnych sytuacji – doskonale zdają sobie z tego sprawę osoby z naszego najbliższego otoczenia. Za przykład może posłużyć nasz ostatni wyjazd na wakacje. Jesteśmy na lotnisku, niebawem mamy wsiąść na pokład samolotu, który zabierze nas do pięknej, słonecznej Turcji. Co robię ja? W skrócie – skaczę ze szczęścia! Przygoda pełną parą! A co […]

  • 6 wskazówek, które pomogą Ci mistrzowsko zarządzać sobą w czasie
     

    6 wskazówek, które pomogą Ci mistrzowsko zarządzać sobą w czasie

    wskazówek, które pomogą Ci mistrzowsko zarządzać sobą w czasie Dlaczego doba ma tylko dwadzieścia cztery godziny? Wielu z nas regularnie zadaje sobie to pytanie. No bo jak to możliwe, by w tak krótkim czasie wywiązać się z ciągle rosnącej liczby obowiązków, a do tego zaliczyć trening, spotkanie ze znajomymi, lekturę książki kupionej kwartał temu, a w dodatku się przy tym wszystkim wyspać? Cóż, być może należysz do grona osób, dla których organizacja czasu to karkołomne zadanie, ale szczęśliwie istnieje kilka sposobów, które pomogą Ci zostać mistrzem w tej dziedzinie. Brzmi ciekawie? Przejdźmy zatem do konkretów! Harmonia Na pewno słyszałeś już co nieco na temat utopijnej koncepcji równowagi pomiędzy życiem prywatnym a zawodowym, którą określa się także mianem “work-life balance”. Nie ma chyba osoby, która by o niej nie marzyła, ale czy osiągnięcie takiej równowagi na pewno jest możliwe? Muszę Ci wyznać, że w moim przypadku raczej nie. Notorycznie zabieram pracę do domu. Rozmawiam o niej ze znajomymi w czasie wolnym. Zdarza mi się nawet zerknąć do maili na urlopie. Ale wiesz co? Wcale nie jest mi z tym źle! Wręcz przeciwnie. Może i brakuje mi równowagi, ale mam coś lepszego: harmonię. To ja decyduję o tym, kiedy i jak […]

  • Jak sprzedać zielonego Fiata Pandę z pełnym wyposażeniem?
     

    Jak sprzedać zielonego Fiata Pandę z pełnym wyposażeniem?

      BIZNES & MÓZG Jak sprzedać zielonego Fiata Pandę z pełnym wyposażeniem? Sekret skutecznej sprzedaży Jak kojarzy Ci się słowo “sprzedaż”? Wiele osób krzywi się na sam jego dźwięk. Nic w tym dziwnego, natrętni handlowcy, którzy zewsząd atakują nas wyuczonymi skryptami i schematami potrafią skutecznie zniechęcić do tej branży. Prawda jest jednak taka, że…każdy z nas jest sprzedawcą. Tak, Ty też. Sam pomyśl – zdarza Ci się chyba przekonywać męża, żonę czy partnera do swoich pomysłów? Może próbujesz zachęcić do czegoś swoje dziecko lub zainteresować swoją propozycją szefa? Wszystkie z tych sytuacji to tak naprawdę sprzedaż. Sprzedaż Twoich pomysłów, sugestii, punktów widzenia. A skoro i tak każdy sprzedaje – dlaczego nie robić tego dobrze? Niezależnie od tego, czy jesteś handlowcem, przedsiębiorcą, rodzicem czy partnerem, na pewno przyda Ci się wiedza o tym, jak sprzedawać więcej. Lata doświadczenia pozwoliły mi poznać sprawdzone sposoby na skuteczną sprzedaż i chętnie się nimi z Tobą podzielę. Pozwól, że zacznę jednak od pewnej historii, która pomoże mi lepiej zobrazować to, co mam Ci do przekazania. W 2006 roku, czyli już ponad dekadę temu, jeździłam autem, które bardzo dużo paliło. Ktoś ze znajomych zaproponował, żebym wprowadziła do tego samochodu gaz. Tak też zrobiłam. Niestety, wkrótce potem […]

  •  

    Jak zwiększyć swoją efektywność? Efektywność w 4 krokach!

    BIZNES & MÓZG Jak zwiększyć swoją efektywność? Jak zwiększyć swoją efektywność? Pewnie nie raz zadawałeś sobie to pytanie. Koniec końców, każdy marzy o tym, by wymierzone zadania wykonywać możliwie jak najszybciej (nie zaniedbując przy tym ich jakości), a w rezultacie uwolnić się od niepotrzebnego stresu i znaleźć więcej czasu na przyjemności. Efektywność osobista to prawdziwy temat-rzeka, jednak aby ułatwić Ci skuteczne działanie, przygotowałam dla Ciebie zestaw praktycznych wskazówek, które sama przetestowałam. Inspiruj się do woli! Krok 1: Priorytety czy priorytet? Wiele osób narzeka obecnie na nadmiar obowiązków. Brzmi znajomo? Nic dziwnego – dzięki nieustającemu rozwojowi technologicznemu, jeden człowiek wykonuje dzisiaj aktywność 10 osób żyjących 30 lat temu. Mamy na głowie więcej niż kiedykolwiek, przez co chwilami zaczynami się gubić. Świat biznesu i dzisiejszy rynek wymaga od nas ciągłego rozwoju kompetencji, więc cały czas uczymy się nowych umiejętności. Rozwój to wspaniała rzecz, jednak w pewnym momencie przestaje nam służyć decydowanie o tym, co powinniśmy wiedzieć, a jaką wiedzę możemy pominąć. W całym tym chaosie staramy się nie zapomnieć o naszych pasjach i zainteresowaniach. W rezultacie nasze mózgi są bardziej przemęczone niż kiedykolwiek. Jak być efektywnym w obliczu całego tego bałaganu? Przede wszystkim warto dokładnie przyjrzeć się natłokowi spraw do załatwienia i […]

  • Sztuka przyciągania klientów
     

    Sztuka przyciągania klientów

      BIZNES & MÓZG Sztuka przyciągania klientów “Co robię nie tak?” Wyobraź sobie taką sytuację: po kilku latach pracy na etacie postanawiasz zacząć żyć na własny rachunek i założyć wymarzoną firmę. Wydaje Ci się, że jesteś do tego świetnie przygotowany: masz potrzebny kapitał, dobry biznesplan, innowacyjny produkt. Wszystko zaplanowałeś od A do Z. Z entuzjazmem stawiasz swoje pierwsze kroki w biznesie i… prędko odkrywasz, brakuje Ci klientów. „Co robię nie tak?”, myślisz i zaczynasz kombinować. Odświeżasz ofertę, czytasz o marketingowych trikach i wydajesz niebotyczne sumy na promocję. I rzeczywiście, pieniądze zainwestowane w działania promocyjne przysparzają Ci nowych klientów, część z nich decyduje się skorzystać z Twoich usług, jednak zdecydowana większość nie wraca. Co teraz? Czy pomyślałeś, że problem może tkwić nie w jakości Twojego produktu czy zasięgu akcji promocyjnej, a w Twojej relacji z klientem? Nawet jeśli wyznajesz zasadę „klient nasz pan” i robisz wszystko, by go zadowolić, może się okazać, że najzwyczajniej w świecie wcale nie tego od Ciebie oczekuje.     Jak zatem przekonać do siebie klienta? Przede wszystkim spróbuj go poznać. Nieważne, czy spotykasz się z nim w cztery oczy, czy kontaktujesz się z nim jedynie w Internecie – zawsze możesz wyciągnąć stosowne wnioski. Każdy klient jest […]

  • Mózg nie lubi się nudzić!
     

    Mózg nie lubi się nudzić!

      ŻYCIE & MÓZG Mózg nie lubi się nudzić, czyli 5 sposób na rutynę! Mózg nie lubi się nudzić! Wielu z nas często zdarza się nie pamiętać, jak przebiegła nasza droga do pracy lub jaki strój włożyliśmy danego dnia. Wynika to z faktu, że niektóre czynności powtarzamy tak często, że mózg zaczyna je traktować jak automatyzmy, przez co nie poświęcamy im większej uwagi. Niestety rutyna okazuje się dla mózgu swoistym demotywatorem – nie zapewniając mu nowych doznań, pozbawiamy go możliwości rozwoju, sprawiając tym samym, że szybciej zacznie się starzeć. Jak uchronić zatem mózg przed nudą i stagnacją? Precz z rutyną Najważniejsza jest różnorodność. Wystarczy wprowadzić do codziennych zajęć drobne zmiany, by zaskoczyć mózg i pobudzić go do działania. Przykłady? Wybranie nowej trasy do pracy, małe przemeblowanie lub choćby przestawienie rzeczy na biurku. Warto spróbować też wykonywać dobrze znane nam czynności takie jak szczotkowanie zębów, czesanie się czy jedzenie inną ręką niż zwykle. Jak dowodzą naukowcy, osoby oburęczne wykazują się większą kreatywnością. Posługiwanie się mniej wprawioną ręką pobudza bowiem mózg do działania, przez co korzystnie wpływa na jego rozwój. Bez wątpienia jest jeszcze mnóstwo rzeczy, które można zrobić nieco inaczej niż zwykle. Dlaczego nie spróbować? Codzienność bez wątpienia stanie się odrobinę […]

  • Czy jesteś pracoholikiem?
     

    Czy jesteś pracoholikiem?

      BIZNES & MÓZG Czy jesteś pracoholikiem? A może pasjoholikiem? Pracoholik czy pasjoholik? Szybkie tempo życia, dążenie do samorealizacji i coraz większe wymagania rynku sprawiają, że pracujemy więcej niż kiedykolwiek. Wielu z nas zabiera swoje obowiązki zawodowe do domu, a ośmiogodzinny dzień pracy coraz częściej okazuje się istnieć tylko w teorii. W przypadku prowadzenia własnego biznesu praca niejednokrotnie staje się całym życiem. Mówi się, że łatwo paść dziś ofiarą pracoholizmu, który przesłania nam wszystko inne. Ale czy na pewno trafnie używamy tego określenia? W pierwszej kolejności warto skupić się na definicji pracoholizmu. Jak podaje Wikipedia, mianem tym określa się uzależnienie od pracy i rodzaj uzależnienia psychicznego objawiającego się obsesyjną i wewnętrzną potrzebą ciągłego wykonywania pracy kosztem innych czynności, również rodziny, snu i odpoczynku. Dla pracoholika praca jest podstawowym wyznacznikiem większości życiowych sukcesów człowieka, również tych związanych z życiem rodzinnym i towarzyskim. Jako że jest to aktywność bardzo pożądana, pracoholizm to jedyne uzależnienie, któremu nie towarzyszy zawstydzenie. Pracoholik nie będzie próbował ukrywać czy maskować swojego stanu – wręcz przeciwnie, zacznie je demonstrować, by spotkać się z uznaniem i aprobatą społeczną. Co więcej, większość osób postronnych także dostrzeże tylko dobre strony zapracowania – zyski finansowe, prestiż i dobrobyt – interpretując je jako […]

  • Emocje i biznes – przeciwieństwa się przyciągają!
     

    Emocje i biznes – przeciwieństwa się przyciągają!

    BIZNES & MÓZG Emocje i biznes – przeciwieństwa się przyciągają! Wielu z nas hołduje przekonaniu, że w twardym świecie biznesu nie ma miejsca na emocje. Tymczasem, w dzisiejszych czasach prym zaczyna wieść zgoła inne podejście. Dlaczego? Coraz istotniejszą rolę odgrywa bowiem w naszym życiu inteligencja emocjonalna. Dla wielu emocje okazywane w życiu zawodowym to przepis na katastrofę. W pracy ceni się przecież opanowanie, zdrowy rozsądek i koncentracja na zyskach. Wbrew pozorom, to właśnie taka postawa na dłuższą metę może jednak skończyć się katastrofą. Emocje mają bowiem swój początek w mózgu, przez co stanowią nierozłączną część ludzkiej osobowości. Nikt nie jest w stanie w pełni się od nich odseparować. Emocje są naturalnym stanem aktywności człowieka. Częścią mózgu, która odpowiada za tę sferę działania jest międzymózgowie. W metodologii Structogramu, czyli narzędzia do przeprowadzania tak zwanej analizy biostrukturalnej, umownie nazywa się to „czerwonym mózgiem”. To właśnie on jest odpowiedzialny za szybkie decyzje, spontaniczne działania i emocjonalne stany. To przez niego lubimy działać szybko, a czasami też nieprzemyślanie. To tu mieszczą się ludzkie emocje. Od budowy tego organu w dużej mierze zależy, czy jesteśmy uczuciowi, emocjonalni czy racjonalni. Najtrudniej utrzymać emocje na wodzy osobom impulsywnym, działającym szybko i pod wpływem chwili. Warto jednak pamiętać, […]

  • Brak zaangażowania pracowników – ten problem da się rozwiązać!
     

    Brak zaangażowania pracowników – ten problem da się rozwiązać!

      BIZNES & MÓZG Brak zaangażowania pracowników – ten problem da się rozwiązać! Zdarza Ci się myśleć, że Twój zespół nie daje z siebie wszystkiego w trakcie wykonywania swoich obowiązków? Brak zaangażowania pracowników to jeden z najpoważniejszych problemów w biznesie, to właśnie ono bezpośrednio przekłada się bowiem na wyniki Twojej firmy. Jak zatem zachęcić podwładnych do działania?Ludzie z natury są zmotywowani! Choć takie podejście może Cię zaskoczyć, wierzymy, że ludzie z natury są zmotywowani. W przeciwnym wypadku nie staraliby się przecież o pracę w Twojej firmie! Jedyny szkopuł polega na tym, byś pomógł im utrzymać ten stan i nie odebrał im chęci do działania. A jak to zrobić? Przede wszystkim zawsze dostrzegaj w Twoim pracowniku człowieka. Uważnie obserwuj jego styl pracy, zwracając uwagę na to, co go motywuje, a co pozbawia go zapału, ale zainteresuj się także jego życiem osobistym. Być może członek Twojego zespołu planuje akurat kupić dom? A może jest w szale ślubnej gorączki? Wiedząc, co jest dla niego ważne, zrozumiesz, jak do niego dotrzeć, a przy tym najzwyczajniej w świecie zyskasz jego sympatię. Prędko przekonasz się, że umiejętność wykorzystywania tego typu „miękkich” kompetencji ma ogromny wpływ na rozwój biznesu, a Twój zespół z pewnością doceni fakt, że […]

  • 3 błędy popełniane podczas rekrutacji pracowników
     

    3 błędy popełniane podczas rekrutacji pracowników

      BIZNES & MÓZG 3 błędy popełniane podczas rekrutacji pracowników Znalezienie odpowiedniego pracownika na dane stanowisko bywa nie lada wyzwaniem. Właściciele firm twierdzą, że wdrożenie nowej osoby do zespołu to łączny koszt ok. 10 000 zł, dlatego skutki złych decyzji mogą okazać się wyjątkowo bolesne. Czy zdarzyło Ci się dokonać złego wyboru w tej materii? A może zastanawiasz się, jak odnieść sukces na tym polu? Wyjątkowo pomocna może być w tym przypadku wiedza o tym, czego NIE robić. Zapoznaj się z trzema błędami popełnianymi podczas rekrutacji i uniknij kosztownych pomyłek! Błąd nr 1: Nieprecyzyjne wymagania Poszukiwania nowego pracownika zaczynasz z reguły od umieszczenia stosownego ogłoszenia na swojej stronie internetowej, w mediach społecznościowych lub portalach z ofertami pracy, prawda? Wielu pracodawców nie zdaje sobie sprawy z tego, jak istotny dla całego procesu rekrutacji jest ten pierwszy krok. W typowych ogłoszeniach rekrutacyjnych roi się od popularnych, często sprzecznych ze sobą zwrotów, jak choćby „umiejętność pracy w grupie”, „samodzielność w działaniu”, „odporność na stres” czy „rozwinięte zdolności interpersonalne”. Coraz powszechniejszą tendencją staje się wrzucanie wszelkich możliwych cech do jednego worka i nieprecyzowanie, kogo dokładnie szukamy. Dobrze zatem, byś przed rozpoczęciem procesu rekrutacyjnego dokładnie przemyślał, jakiej osoby potrzebujesz w swoim zespole. Czy przede wszystkim zależy […]