Ania: 604 843 202, Paweł: 509 173 091
BIZNES & MÓZG
Sztuka przyciągania klientów

“Co robię nie tak?”

Wyobraź sobie taką sytuację: po kilku latach pracy na etacie postanawiasz zacząć żyć na własny
rachunek i założyć wymarzoną firmę. Wydaje Ci się, że jesteś do tego świetnie przygotowany: masz
potrzebny kapitał, dobry biznesplan, innowacyjny produkt. Wszystko zaplanowałeś od A do Z. Z
entuzjazmem stawiasz swoje pierwsze kroki w biznesie i… prędko odkrywasz, brakuje Ci klientów.
„Co robię nie tak?”, myślisz i zaczynasz kombinować. Odświeżasz ofertę, czytasz o marketingowych
trikach i wydajesz niebotyczne sumy na promocję. I rzeczywiście, pieniądze zainwestowane w
działania promocyjne przysparzają Ci nowych klientów, część z nich decyduje się skorzystać z Twoich
usług, jednak zdecydowana większość nie wraca. Co teraz?

Czy pomyślałeś, że problem może tkwić nie w jakości Twojego produktu czy zasięgu akcji
promocyjnej, a w Twojej relacji z klientem? Nawet jeśli wyznajesz zasadę „klient nasz pan” i robisz
wszystko, by go zadowolić, może się okazać, że najzwyczajniej w świecie wcale nie tego od Ciebie
oczekuje.

 

 

Jak zatem przekonać do siebie klienta?

Przede wszystkim spróbuj go poznać. Nieważne, czy spotykasz się z nim w cztery oczy, czy kontaktujesz się z nim jedynie w Internecie – zawsze możesz wyciągnąć stosowne wnioski. Każdy klient jest inny i każdy oczekuje od Ciebie czegoś innego. Jednej osobie będzie zależało na maksymalnej dawce profesjonalizmu i jak największej liczbie suchych faktów, inna będzie natomiast chciała, byś wytłumaczył jej wszystko „po ludzku”, z uśmiechem na twarzy. Niejednokrotnie sam rodzaj branży w dużej mierze definiuje Twojego klienta, choć zawsze mogą zdarzyć się wyjątki.

Klient chce widzieć, że jest dla Ciebie ważny!

Zastanawiasz się, jak poznać klienta, o którym tak naprawdę nic nie wiesz? Obserwuj go. Słuchaj.
Zobacz, na co reaguje najlepiej. Pokaż mu, że autentycznie interesuje Cię jego zdanie i udowodnij, że
chcesz go poznać. Pytaj, rozmawiaj, poproś o jego opinię. Przede wszystkim nigdy nie traktuj go
schematycznie. Nie graj kogoś innego, ale dostosuj dyskurs do jego oczekiwań. W skrócie – dbaj o
niego i bądź ciekawy.

Warto poświęcić trochę czasu na poznanie osoby, która się do Ciebie zwraca, nic bowiem nie rozwija
biznesu tak jak zadowolony klient, który nie raz potrafi wprawić w ruch potężną machinę
rekomendacji – jednego z najważniejszych elementów sukcesu. Przekonaliśmy Cię? Zatem do dzieła!

[kkstarratings]
$

Może ci się spodobać...

Bolesna SZCZEROŚĆ może być bardzo UZDRAWIAJĄCA. Gość – Adrian Gorzycki

Bolesna SZCZEROŚĆ może być bardzo UZDRAWIAJĄCA. Gość – Adrian Gorzycki

  Bolesna SZCZEROŚĆ może być bardzo UZDRAWIAJĄCA. Gość - Adrian GorzyckiDrugą setkę materiałów rozpoczyna wywiad z Adrianem Gorzyckim - pomysłodawcą, współwłaścicielem i prowadzącym kanał Przygody Przedsiębiorców na YouTube. W rozmowie Ania z Adrianem poruszyli...

Nasze NAJWAŻNIEJSZE doświadczenia biznesowe

Nasze NAJWAŻNIEJSZE doświadczenia biznesowe

  Nasze NAJWAŻNIEJSZE doświadczenia biznesoweOto nasz SETNY ODCINEK, który pojawił się na kanale DNA w Biznes na YouTube. Z tej okazji Ania i Paweł postanowili zebrać swoje trzy najważniejsze doświadczenia biznesowe. Jakiego wyboru dokonali? Przeczytaj!Co dla...