Ania: 604 843 202, Paweł: 509 173 091
BIZNES & MÓZG
Sztuka przyciągania klientów

“Co robię nie tak?”

Wyobraź sobie taką sytuację: po kilku latach pracy na etacie postanawiasz zacząć żyć na własny
rachunek i założyć wymarzoną firmę. Wydaje Ci się, że jesteś do tego świetnie przygotowany: masz
potrzebny kapitał, dobry biznesplan, innowacyjny produkt. Wszystko zaplanowałeś od A do Z. Z
entuzjazmem stawiasz swoje pierwsze kroki w biznesie i… prędko odkrywasz, brakuje Ci klientów.
„Co robię nie tak?”, myślisz i zaczynasz kombinować. Odświeżasz ofertę, czytasz o marketingowych
trikach i wydajesz niebotyczne sumy na promocję. I rzeczywiście, pieniądze zainwestowane w
działania promocyjne przysparzają Ci nowych klientów, część z nich decyduje się skorzystać z Twoich
usług, jednak zdecydowana większość nie wraca. Co teraz?

Czy pomyślałeś, że problem może tkwić nie w jakości Twojego produktu czy zasięgu akcji
promocyjnej, a w Twojej relacji z klientem? Nawet jeśli wyznajesz zasadę „klient nasz pan” i robisz
wszystko, by go zadowolić, może się okazać, że najzwyczajniej w świecie wcale nie tego od Ciebie
oczekuje.

 

 

Jak zatem przekonać do siebie klienta?

Przede wszystkim spróbuj go poznać. Nieważne, czy spotykasz się z nim w cztery oczy, czy kontaktujesz się z nim jedynie w Internecie – zawsze możesz wyciągnąć stosowne wnioski. Każdy klient jest inny i każdy oczekuje od Ciebie czegoś innego. Jednej osobie będzie zależało na maksymalnej dawce profesjonalizmu i jak największej liczbie suchych faktów, inna będzie natomiast chciała, byś wytłumaczył jej wszystko „po ludzku”, z uśmiechem na twarzy. Niejednokrotnie sam rodzaj branży w dużej mierze definiuje Twojego klienta, choć zawsze mogą zdarzyć się wyjątki.

Klient chce widzieć, że jest dla Ciebie ważny!

Zastanawiasz się, jak poznać klienta, o którym tak naprawdę nic nie wiesz? Obserwuj go. Słuchaj.
Zobacz, na co reaguje najlepiej. Pokaż mu, że autentycznie interesuje Cię jego zdanie i udowodnij, że
chcesz go poznać. Pytaj, rozmawiaj, poproś o jego opinię. Przede wszystkim nigdy nie traktuj go
schematycznie. Nie graj kogoś innego, ale dostosuj dyskurs do jego oczekiwań. W skrócie – dbaj o
niego i bądź ciekawy.

Warto poświęcić trochę czasu na poznanie osoby, która się do Ciebie zwraca, nic bowiem nie rozwija
biznesu tak jak zadowolony klient, który nie raz potrafi wprawić w ruch potężną machinę
rekomendacji – jednego z najważniejszych elementów sukcesu. Przekonaliśmy Cię? Zatem do dzieła!

$

Może Ci się spodobać...

Mój najlepszy 2021 rok!

Mój najlepszy 2021 rok!

 BIZNES & ŻYCIE Mój najlepszy 2021 rok! Jedna z moich znajomych na FB napisała, że podsumowanie roku “ma w dupie”, że podsumuje życie. Z kolei inna, zrobiła bilans roku, z którego można by napisać niezłą objętościowo książkę. Ktoś jeszcze stwierdził, że nie ma co...

Przedsiębiorcą być – łatwa rzecz?

Przedsiębiorcą być – łatwa rzecz?

 BIZNES & PRACAPrzedsiębiorcą być - łatwa rzecz?Budowanie biznesu to nic innego jak ciągła praca nad sobą. Aby przynosiło to odpowiednie rezultaty, warto mieć świadomość, jak Twoje zachowanie wpływa na wszystko, co robisz. W „Instrukcji obsługi przedsiębiorcy”...

Kilka doświadczeń, jak umocnić więź z rodzeństwem

Kilka doświadczeń, jak umocnić więź z rodzeństwem

 ŻYCIE & MÓZG Kilka doświadczeń, jak umocnić więź z rodzeństwem Rodzeństwo - tak jak bardzo nas czasami denerwują, jak nie potrafimy się z nimi dogadać, tak samo mocno ich kochamy i rzucilibyśmy się za nimi w ogień. Wspólne wspomnienia - dzieciństwo, dorastanie,...