Przełom roku to czas podsumowań, planowania i noworocznych postanowień
Nowy rok, świeży start, nowa kartka w kalendarzu, a na dodatek wejście w nową dekadę… Wszystko to zachęca do tego, by ten nowy rok 2020 był rzeczywiście inny, pełen spełnionych marzeń i osiągniętych celów – zarówno w biznesie, jak i w życiu prywatnym.
Żeby wszystko szło zgodnie z planem
Czy wiesz, jak dotrzymać swoich noworocznych (i nie tylko noworocznych!) planów? Jak planować skutecznie – tak, aby osiągnąć zamierzone rezultaty? Jak sprawić, by Twoja efektywność wzrosła?
Skuteczne planowanie = efektywne działanie!
Wszyscy mamy tyle samo czasu, wszak doba każdego z nas ma 24 godziny. To jednak od Ciebie zależy, jak je wykorzystasz. Planowanie i spoglądanie w przyszłość jest z natury domeną osób, u których kresomózgowie ma najwięcej do powiedzenia. Nie oznacza to jednak, że są absolutnymi mistrzami w tej dziedzinie i że mogą sobie kwestię planowania zupełnie odpuścić… 😉
Staw czoła swoim pożeraczom czasu
Nie będzie też zaskoczeniem, że największym wrogiem efektywnego planowania czasu są… pożeracze czasu. Jeśli je rozpoznasz, będziesz w stanie skutecznie im zaradzić i wypracować skuteczne strategie zarządzania sobą w czasie w zgodzie z Twoją biostrukturą.
Empatyczni „zieloni” kontra czas
I tak, jeśli u Ciebie, tak jak u nas dominuje pień mózgu, a więc wg Structogramu® Twój mózg jest „zielony” – to planowanie może przysparzać Ci nieco trudności, a nieraz wydawać się kompletną abstrakcją… Ciężko Ci powiedzieć „nie”, by oprzeć się pójściu na kawę z koleżanką, albo by zrobić coś na już, o co ktoś bardzo Cię prosi. Jeśli te sytuacje brzmią dla Ciebie znajomo, to warto wdrożyć w swoje życie nieco więcej stanowczości, nie dać innym się zdekoncentrować, ustalić SWOJĄ listę priorytetów, a więc ułożyć sprawy w kolejności od najważniejszych do tych, które mogą jeszcze poczekać. Wcielić w życie stopniową realizację zadań, a więc nie zostawiać wszystkiego na przysłowiową „ostatnią chwilę”, ani nie łudzić się, że doba się sama z siebie w magiczny sposób „rozciągnie” – a szkoda…
Niecierpliwi „czerwoni”
To osoby, u których najwięcej ma do powiedzenia międzymózgowie, też miewają problemy z planowaniem. No bo po co planować, skoro można improwizować? Ale czy warto potem tracić czas na niekończące się poprawki lub co gorsza – robić to samo jeszcze raz… No właśnie! Albo problemy ze skupieniem uwagi na jednym zadaniu, tak charakterystyczne dla tej części mózgu, która lubią wszystko mieć pod kontrolą? Co na to poradzić? Nauczyć się delegować obowiązki, prosić innych o pomoc, pilnować się planu i pamiętać o zasadzie, że w przypadku tej biostruktury mniej znaczy więcej.
„Niebiescy” – więcej spontaniczności w działaniu!
Tak jak wspominaliśmy na początku, to „niebiescy” są z natury najlepsi w planowaniu, ale ma to u nich również swoje „słabsze strony”. Otóż osoby, w których biostrukturze przeważa kresomózgowie, muszą uważać, by proces planowania nie rozciągnął się na długie godziny i nie stał się ważniejszy od samego zadania. W przeciwieństwie do „czerwonych”, „niebieskim” zaleca się mniej planowania, a więcej działania. Kolejną pułapką czyhającą na „niebieskich” jest nadmierny perfekcjonizm. Mają oni tendencję do skupiania się nadmiernie na szczegółach, przez co brakuje im nieraz elastyczności i zdarza im się utknąć w martwym punkcie… A czas leci!
Praca nad zmianą nawyków jest łatwiejsza, gdy działasz zgodnie ze swoją biostrukturą
Nagłe i gwałtowne zmiany rzadko przynoszą pożądany rezultat… Dlatego, do planowania warto podejść z głową i odpowiednim terminarzem! Ania z Pawłem przez wiele lat szukali terminarza, który po prostu będzie OK. Nie za mały, ani nie za duży. Nie infantylny, ani też nie za nudny. A przy tym dobrej jakości. Poszukiwania ich zmęczyły, więc postanowili stworzyć własny organizer, w którym pomieścisz wszystko – zarówno sprawy prywatne, jak i zawodowe. Zaczynasz, kiedy chcesz – sam wpisujesz daty. Niektóre tygodnie, np. kiedy będziesz beztrosko się urlopować – możesz bez obaw pominąć. Planer zawiera 3 wstążki, dodatkową kopertę na dokumenty i miejsce na dużo, naprawdę duuużo notatek!
Spraw prezent sobie lub komuś bliskiemu!
Z naszym organizerem planowanie będzie łatwiejsze i przyjemniejsze, efektywniejsze – a przede wszystkim – odbędzie się na Twoich własnych zasadach, bo zostawiliśmy dużo przestrzeni na Twoje notatki, cele i plany. Przestań tylko przepisywać swoje myśli z głowy na papier, a zacznij z nimi realnie pracować i wcielać je w życie! To doskonałe uzupełnienie naszego unikalnego biznesowego narzędzia „DNA Biznesu”.
Może ci się spodobać...
Jak planować skutecznie i zwiększyć efektywność? O roli mózgu w zarządzaniu sobą w czasie
Jak planować skutecznie i zwiększyć efektywność? O roli mózgu w zarządzaniu sobą w czasie. Żeby wszystko szło zgodnie z planem... Czy wiesz, jak dotrzymać swoich postanowień, celów i planów? Jak planować skutecznie – tak, aby osiągnąć zamierzone rezultaty? Jak sprawić, by Twoja efektywność wzrosła? Skuteczne planowanie = efektywne działanie! Wszyscy mamy tyle samo czasu, wszak doba każdego z nas…
Skąd się bierze wypalenie zawodowe i jakie są jego konsekwencje?
Skąd się bierze wypalenie zawodowe i jakie są jego konsekwencje? Niejednokrotnie zdarzyło mi się brać udział w rekrutacjach pracowników. To, co najbardziej rzucało się w oczy, to był ogromny zapał, energia i charyzma wielu kandydatów. Wydawali się być „napaleni” i gotowi do działania tu i teraz. Potem kilkakrotnie zdarzało mi się spotkać z nimi po kilkunastu miesiącach, czasem po kilku latach. Ich błysk w oku zniknął. Z charyzmy nie zostało…
Trzy kolory zarządzania. Metodologia STRUCTOGRAM® a skuteczne przywództwo
Trzy kolory zarządzania. Metodologia STRUCTOGRAM® a skuteczne przywództwo. Zarządzanie personelem to jeden z najbardziej wymagających obszarów prowadzenia biznesu – począwszy od rekrutacji, której błędy zawsze okazują się kosztowne, po budowanie silnego, zmotywowanego zespołu, o którym marzy każdy pracodawca. Kluczem do skutecznego przywództwa często okazuje się umiejętność rozpoznania indywidualnych zachowań, reakcji i predyspozycji pracownika oraz wykorzystywanie tej zdolności w codziennej pracy. Co to konkretnie oznacza i jak…