Brak zaangażowania pracowników – ten problem da się rozwiązać!
Zdarza Ci się myśleć, że Twój zespół nie daje z siebie wszystkiego w trakcie wykonywania swoich obowiązków? Brak zaangażowania pracowników to jeden z najpoważniejszych problemów w biznesie, to właśnie ono bezpośrednio przekłada się bowiem na wyniki Twojej firmy. Jak zatem zachęcić podwładnych do działania?
Ludzie z natury są zmotywowani!
Choć takie podejście może Cię zaskoczyć, wierzymy, że ludzie z natury są zmotywowani. W przeciwnym wypadku nie staraliby się przecież o pracę w Twojej firmie! Jedyny szkopuł polega na tym, byś pomógł im utrzymać ten stan i nie odebrał im chęci do działania. A jak to zrobić?
Przede wszystkim zawsze dostrzegaj w Twoim pracowniku człowieka. Uważnie obserwuj jego styl pracy, zwracając uwagę na to, co go motywuje, a co pozbawia go zapału, ale zainteresuj się także jego życiem osobistym. Być może członek Twojego zespołu planuje akurat kupić dom? A może jest w szale ślubnej gorączki? Wiedząc, co jest dla niego ważne, zrozumiesz, jak do niego dotrzeć, a przy tym najzwyczajniej w świecie zyskasz jego sympatię. Prędko przekonasz się, że umiejętność wykorzystywania tego typu „miękkich” kompetencji ma ogromny wpływ na rozwój biznesu, a Twój zespół z pewnością doceni fakt, że nie postrzegasz go wyłącznie jako narzędzia do osiągania własnych celi.
Szef jako przewodnik?
Powyższa wskazówka w dużej mierze sprowadza się do stworzenia odpowiedniej atmosfery w miejscu pracy. Nadal istnieją szefowie, którzy na każdym kroku pragną podkreślać swój niepodważalny autorytet i „motywować” swoich pracowników, wytykając ich błędy. O ile konstruktywna krytyka jak najbardziej jest wskazana, pamiętaj, że umniejszanie wartości pracownika nie zaprowadzi Cię za daleko. Wejdź w rolę przewodnika, który wskaże zespołowi drogę, odpowie na trapiące pytania i udzieli niezbędnych wskazówek, jeśli zajdzie taka potrzeba zamiast stawiać się w roli nieomylnego guru. Zadbaj o to, by Twoi pracownicy czuli się dobrze, a jednocześnie miej na uwadze, by faktycznie skupiali się na pracy – upewnij się, że atmosfera jest miła, ale nie przesadnie pobłażliwa. Brak zasad powoduje bowiem, że ludzie tworzą swoje własne zasady.
Rozwój pracownika to rozwój biznesu!
Na pewno wiesz, jak cenną wartością jest na rynku pracy „możliwość rozwoju”? Niestety coraz częściej ten zwrot okazuje się utartym frazesem. Tymczasem, dbając o rozwój pracownika, dbasz też o rozwój swojego biznesu. Nie jesteś w danym momencie w stanie awansować pracownika? Pomyśl zatem o szkoleniu czy kursie, na który możesz go wysłać, by szlifował swoje kompetencje lub wyznacz mu istotne zadanie i pozwól mu być samodzielnym, dając mu kredyt zaufania. Nie pozwól, by Twój zespół stanął w miejscu i stał się niewolnikiem rutyny – to na pewno nie wpłynie dobrze na poziom jego zaangażowania!
Wszystko to można podsumować jednym zdaniem – okazuj swojemu pracownikowi szacunek i traktuj go tak, jak sam chciałbyś być traktowany. Możesz mieć pewność, że Ci się za to odwdzięczy!
Aby jeszcze bardziej ułatwić Ci komunikację w zespole oraz rekrutację pracowników, przygotowaliśmy checklisty, które są niezbędne w tym temacie! Zapisz się do Strefy Wiedzy – miejsca z bezpłatnymi materiałami, dzięki którym, wzniesiesz swój biznes na wyżyny! Znajdziesz tam też bezpłatny fragment naszej bestsellerowej książki “DNA Biznesu. Rób Biznes Na Własnych Zasadach. 19 lekcji, których nie nauczy Cię żaden uniwersytet”. 👇
Może ci się spodobać...
Skąd się bierze wypalenie zawodowe i jakie są jego konsekwencje?
Skąd się bierze wypalenie zawodowe i jakie są jego konsekwencje? Niejednokrotnie zdarzyło mi się brać udział w rekrutacjach pracowników. To, co najbardziej rzucało się w oczy, to był ogromny zapał, energia i charyzma wielu kandydatów. Wydawali się być „napaleni” i gotowi do działania tu i teraz. Potem kilkakrotnie zdarzało mi się spotkać z nimi po kilkunastu miesiącach, czasem po kilku latach. Ich błysk w oku zniknął. Z charyzmy nie zostało…
Trzy kolory zarządzania. Metodologia Structogram® a skuteczne przywództwo
Trzy kolory zarządzania. Metodologia Structogram® a skuteczne przywództwo. Zarządzanie personelem to jeden z najbardziej wymagających obszarów prowadzenia biznesu – począwszy od rekrutacji, której błędy zawsze okazują się kosztowne, po budowanie silnego, zmotywowanego zespołu, o którym marzy każdy pracodawca. Kluczem do skutecznego przywództwa często okazuje się umiejętność rozpoznania indywidualnych zachowań, reakcji i predyspozycji pracownika oraz wykorzystywanie tej zdolności w codziennej pracy. Co to konkretnie oznacza i jak…
Wystąpienia publiczne: sztuka skutecznej autoprezentacji
Wystąpienia publiczne: sztuka skutecznej autoprezentacji.Gość - Jerzy Zientkowski W świecie biznesu, gdzie komunikacja odgrywa kluczową rolę, wystąpienia publiczne stają się nieocenionym narzędziem sukcesu. Czy kiedykolwiek zastanawialiście się, jak osiągnąć wirtuozerską perfekcję w sztuce przemawiania? Dziś chcemy Was zaprosić na niezwykłą podróż przez świat prezentacji, autoprezentacji i mocy skutecznej komunikacji. W filmie na naszym kanale YouTube, Ania spotyka się…
Bardzo się cieszę, że piszą Państwo o charakterze. Mam wrażenie, że większość pracodawców zapomina o tym, że ludzie są indywidualnościami i dalej traktują swoich pracowników jako numerki czy pionki. A przecież różnimy się stylami komunikacji czy poziomami motywacji, sposobami w jaki przetwarzamy stres, przyjmujemy krytykę oraz celami. Zostawiam Państwu artykuł o zaangażowaniu i jego wpływie na zaangażowanie: https://perso.in/blog/komu-zalezy-najbardziej-zaangazowanie-w-prace-a-cechy-osobowosci/ Może kogoś z Państwa zainspiruje 🙂
Joanna, bardzo dziękujemy za wartościowy komentarz, zdecydowanie się zgadzamy! 🙂 Pozdrawiamy trójkolorowo!