A może jednak poudawać kogoś innego? O autentyczności w biznesie.
Kiedyś profesor Bartoszewski powiedział swoje słynne zdanie:
„Na pewno nie wszystko, co warto to się opłaca, ale jeszcze pewniej (…) nie wszystko, co się opłaca, to jest w życiu coś warte”.
Trudno mi się nie zgodzić z takim sposobem myślenia.
Obserwuję od prawie 30 lat ludzi w biznesie.
I nie tylko w biznesie.
Szczęśliwie, ogromna większość tych, z którymi się spotykam to ludzie prawi i godni zaufania.
Tacy, przy których nie boisz się odwrócić placami i czujesz komfort.
Spora część z nich z pasją, zaangażowaniem i w bardzo jasny sposób funkcjonuje w biznesie.
I nie mówię tutaj o byciu przezroczystym, bez skazy, czy chodzącym ideałem.
W taki obraz nie wierzę tym bardziej.
To ułuda, że nie popełniamy błędów i czasem nie zawodzimy siebie, innych.
Zastanawiam się tylko nad tą grupą, która cały czas gra.
Gra w biznesie.
Gra z klientami.
Gra ze swoim zespołem.
Gra po to, aby ZAWSZE wygrać!
Co więcej:
Udaje kogoś, kim nie jest.
Jeździ autem, które do niego nie należy.
Mieszka w domu, który nigdy nie będzie jego.
Przybiera pozy, miny i stroje, które według niego trzeba mieć, aby nieustająco odnosić sukcesy.
Mam tak wiele mieszanych uczuć, kiedy jestem w gronie takich osób.
Przyglądam się im z wielką ciekawością i zdumieniem.
Zastanawiam się dokąd chcą doprowadzić siebie i swoich bliskich swoim idealnym, często idyllicznym sposobem funkcjonowania?
Może to kompleksy, chora samoocena?
A może to styl życia?
Sposób na bycie na topie?
Pojęcia nie mam.
Ostatnio bardzo zajmuje mnie temat spójności i autentyczności w biznesie.
Zastanawiam się czy da się odnosić sukcesy w biznesie, mieć rezultaty, zarabiać pieniądze, jednocześnie zachowując swoją tożsamość?
Na ile mówienie wprost, oczywiście na wysokim poziomie kultury, pozwala ludziom na zachowanie dobrych relacji z innymi.
Czy nazywanie rzeczy po imieniu jest bezpieczne?
Czy jeśli widzę wokół coś, co mnie niepokoi w zachowaniu innej osoby mogę zareagować, czy też przyjąć postawę, to nie moja sprawa.
Patrząc na to, co obecnie dzieje się w „krainie polityki”, gdzie padają ideały, a prawda staje się bardzo dyskusyjna, da się pozostać sobą?
Na ile kolorowe zdjęcia rodziny na Facebooku są obrazem rzeczywistego szczęścia rodzinnego, a na ile tylko piękną wizją tego, co się dobrze sprzedaje?
Czy też tym, czego inni mogą nam zazdrościć…
Myślę, że bycie autentycznym w biznesie, a tak właściwie w życiu, czasem nie bywa popularne.
Mam wrażenie, że łatwiej jest stworzyć coś fikcyjnego, niż poddać się osądowi innych, wówczas, kiedy mamy swoje zdanie.
Szczęśliwie, każdy z nas może podjąć swoje własne ryzyko i zdecydować kim chce być.
Choć jak mawiał Profesor czasem może się nam nie opłacać…, ale warto!
A jeśli chcesz jeszcze bardziej zgłębić temat autentyczności, zapraszam Cię również do lektury mojej książki “Teraz autentyczność“, która pogłębia ten temat.
To lektura dla każdego, kto chce być sobą, zarówno w życiu, jak i w biznesie.
Jeśli czujesz, że wciąż gubisz się w tym, co “powinno być” a co “chciałbyś, żeby było”, ta książka pomoże Ci otworzyć się na autentyczność i zbudować solidny fundament dla rozwoju – w zgodzie z sobą.
A z okazji rozpoczynających się wakacji możesz skorzystać z rabatu 10% przy zakupie fizycznego wydania tej książki (Kod: AUTENTYCZNIE10)

Obserwuj również nasze media społecznościowe:
Może ci się spodobać...
Jak radzić sobie z problemami w biznesie? 4 sposoby, które naprawdę działają
Jak radzić sobie z problemami w biznesie? 4 sposoby, które naprawdę działają Podobnie jak w życiu prywatnym, niemal w każdym biznesie zdarzają się od czasu do czasu sytuacje kryzysowe. Nawet najlepsze strategie nie zawsze przynoszą pożądane rezultaty, a realia nie raz odbiegają od pełnych optymizmu oczekiwań. Jak się zachować, kiedy okazuje się, że entuzjastyczne plany w jednej chwili legły w gruzach? Istnieje kilka…
Zarządzanie zespołem – jak być skutecznym liderem, a nie tylko szefem?
Zarządzanie zespołem – jak być skutecznym liderem, a nie tylko szefem? Większość rozwijających się przedsiębiorców wcześniej, czy później musi podjąć decyzję o zatrudnieniu pierwszego i kolejnego pracownika, których praca sprawi, że firma będzie bardziej dochodowa i wydajna. Dotychczas szef firmy był w 100% odpowiedzialny za rezultaty. Rzeczywistość biznesowa i odpowiedzialność…
Motywacja wewnętrzna i zewnętrzna – jak skutecznie motywować siebie i swój zespół?
Motywacja wewnętrzna i zewnętrzna – jak skutecznie motywować siebie i swój zespół? Jednym z najważniejszych czynników wpływających na potencjalny sukces w biznesie jest motywacja. Dotyczy to zarówno właściciela firmy, jak i jej pracowników, których zaangażowanie bezpośrednio przekłada się na wyniki sprzedażowe. Jak jednak sprawić, by stopień tej motywacji utrzymywał się na pożądanym poziomie? Co zrobić, by „chciało nam się tak, jak się nam nie chce”?…