Ania: 604 843 202, Paweł: 509 173 091
BIZNES & MÓZG

Jak wykorzystać siłę mózgu w biznesie?

Z pewnością wiesz, że Twoi klienci są różni i trafiasz do nich różnymi sposobami komunikacji. Dla jednych kluczem będzie jak najwięcej danych liczbowych, inni skupią się na rezultatach, a pozostali na pierwszym miejscu będą stawiali to, w jaki sposób będą czuli się pod wpływem Twojego produktu lub usługi.

Możesz mieć najlepszy produkt lub usługę, jednak jeżeli ludzie ciągle odchodzą z Twojego zespołu lub często zatrudniasz nowych, to ponosisz ogromne koszty, nie tylko finansowe. Być może jesteś osobą, która już ma swój zespół. Być może jest to melodia przyszłości.

W pewnym momencie Twojego biznesu zauważasz, że nie jesteś w stanie wszystkiego zrobić sam i potrzebujesz zatrudnić ludzi do swojego zespołu. Potrzebujesz oddelegować pewne zadania, aby skupić się na tych, które przynoszą najwięcej rezultatów. W tym artykule skupię się nie na tym jak myśli Twój klient, tylko jak utrzymać swój zespół współpracowników w ryzach. W dzisiejszych czasach mamy do czynienia z rynkiem pracownika. Co to oznacza? Odpowiednich – zaangażowanych i kompetentnych ludzi szuka się ze świecą.

Jaki jest koszt zatrudnienia nowego, dobrego pracownika?

Najpierw musisz przygotować ofertę i umieścić ją w miejscach, które uznasz za słuszne – portale społecznościowe i serwisy dla ludzi szukających pracę. Następnie ktoś z Twojego zespołu musi segregować maile, drukować najciekawsze CV i listy motywacyjne. Następnie musicie zdecydować którą z tych osób zapraszacie na rozmowę rekrutacyjną. Przeprowadzasz rozmowy z potencjalnymi kandydatami. W kolejnym kroku odpisujesz na maile osób, z którymi wiesz, że nie podejmiesz współpracy. Ten etap trwa około miesiąca do dwóch.

Gdy już wybierzesz najlepszego kandydata lub kandydatkę, musisz poświęcić czas jednego lub większej ilości pracowników, aby wdrożyli nową osobę. Ten etap trwa od miesiąca do trzech.

Właściciele firm twierdzą, że wdrożenie nowej osoby do zespołu to łączny koszt ok. 10.000 zł – jest to suma czasu, energii oraz pieniędzy, które na to przeznaczają.

Czy nie bardziej opłaca Ci się zaangażować w to, aby Twój zespół sprawniej funkcjonował i ludzie czuli radość z pracy zamiast ciągle przeznaczać ogromne budżety na kolejne procesy rekrutacyjne?

Nie wyrzucaj pieniędzy
w błoto przez brak wiedzy na temat tego jak przypisywać zadania Twoim pracownikom!

Jak motywować swój zespół?

Według mnie motywacja jest przereklamowana. Jeżeli to ja muszę motywować zespół, to znaczy, że źle go dobrałam. Uważam, że jeżeli coś jest inspirujące, interesujące i ciekawe, to ludzie są z natury zmotywowani.

Jeżeli zadania dobrane są w taki sposób, aby wykorzystywać naturalne predyspozycje każdego z członków zespołu, praca jest efektywniejsza i przyjemniejsza.

Jeżeli szukamy kogoś, kto będzie pracował z dokumentami, wykresami, analizą i Excelem,i to nie wymagajmy, że będzie to osoba super towarzyska, tryskająca energią i że jeszcze dobrze jak będzie potrafiła super sprzedawać. Analogicznie, jeżeli ktoś w naszym zespole jest niezwykle sympatyczny, życzliwy, miły i jednocześnie bardzo energiczny, nie zlecajmy mu zadań, które wymagają ogromnej koncentracji na szczegółach i dokładności.

Jeżeli masz w swoim zespole osobę, która ma naturalne predyspozycje przywódcze, a nie jest wystarczająco stymulowana, nie ma żadnego obszaru, nad którym dowodzi, panuje, rywalizuje, zacznie się męczyć, wypalać i odejdzie. Jeżeli ktoś powściągliwy, lubiący samodzielną pracę przed komputerem nad projektami i procesami ma codzienny kontakt z klientami, wiedz, że niedługo zacznie szukać innego miejsca pracy.

To tak jakby ktoś odebrał mi możliwość kontaktu z ludźmi i posadził mnie przed komputerem, zabronił korzystać z mediów społecznościowych i kazał zaprojektować jakiś projekt z wielomiesięczną strategią wdrożenia. Poczułabym się tak, jakby ktoś odebrał moją wolność! Jeżeli przez wiele tygodni, miesięcy czy lat Twój pracownik musi działać wbrew temu, jaki jest, to nie może się to skończyć dobrze dla niego i Twojej firmy.

Jak właściciele firm mogą korzystać z tego, co wiemy o mózgu?

Gdy tworzysz ogłoszenie rekrutacyjne, możesz stworzyć taki opis, aby jak najlepiej trafił do najlepszego kandydata, a możesz wymienić w nim zdolności, które się wykluczają. Warto mieć wiedzę jak nie demotywować swoich współpracowników, co powoduje, że są zaangażowani, że mają chęć do działań. Ważny obszar to też rozwój ludzi, szkolenia, edukacja. Każdy uczy się na różne sposoby. Tu też neurowiedza jest bezcenna. Poza tym, kiedy znasz swój naturalny styl przywództwa, rozumiesz, dlaczego z niektórymi osobami masz wyzwania w zarządzaniu.
Jak wykorzystać siłę mózgu w biznesie? - DNA w Biznesie - STRUCTOGRAM®

Co zrobić, aby Twój zespół sprawnie funkcjonował?

Miewamy tendencję do zatrudniania osób podobnych do nas i to oczywiście nie jest złe. Jednocześnie warto pamiętać, że może to być dla nas zagrożeniem, gdyż wówczas wszyscy działamy w podobny sposób. A przecież w różnorodności jest siła. Jeśli ktoś jest bardziej analityczny uzupełni zespół, który jest bardzo relacyjny. I odwrotnie.

W obecnych czasach to nie techniki zarządzania się sprawdzają, a normalne, relacyjne podejście do człowieka. Dziś liczy się zaufanie, otwarta komunikacja i rozmowa, a nie manipulacja, wywieranie wpływu czy atmosfera grozy. Mając wiedzę w temacie działania mózgu ludzkiego jesteśmy w stanie zdecydowanie łatwiej radzić sobie w budowaniu biznesu.

Jak sprawić, aby Twoi pracownicy nie odchodzili do konkurencji?

Na zadowolenie z pracy składa się mnóstwo czynników – od wysokości wynagrodzenia, poprzez atmosferę, ilość uznania, możliwość rozwoju, dotrzymywanie obietnic związanych z awansem, a także czy ludzie wiedzą co dokładnie mają robić.

Wiedza o mózgu pozwoli Ci iść o krok dalej. Dowiadujesz się dzięki niej jakie dominujące części Twojego mózgu mają Twoi pracownicy. Możesz to zrobić „na czuja” i przypisywać zadania ludziom wg własnego uznania, a możesz przeprowadzić z nimi Analizę Biostrukturalną na szkoleniu STRUCTOGRAM i dowiedzieć się jakie są ich naturalne predyspozycje związane z aktywnością ich mózgów, po to, aby je najlepiej wykorzystać. Dowiadujesz się też jakie są ich słabe strony po to, aby z ich powodu nie odchodzili z Twojej firmy do konkurencji, gdzie będą mieli zadania bardziej odpowiadające ich naturalnym i niezmiennym predyspozycjom. Zadowolony pracownik wykonuje swoją pracę efektywniej, dzięki czemu Twoja firma zarabia więcej pieniędzy.

Dowiedz się, jak działa mózg i wykorzystaj swoje predyspozycje, aby był on fabryką sukcesów!

Jak wykorzystać siłę mózgu w biznesie? - DNA w Biznesie - STRUCTOGRAM®
$

Może ci się spodobać...