3 błędy popełniane podczas rekrutacji pracowników
Błąd nr 1: Nieprecyzyjne wymagania
Błąd nr 2: Efekt aureoli
Błąd nr 3: Zatrudnianie bratnich dusz
W gruncie rzeczy, często okazuje się, że im bardziej dany pracownik się od Ciebie różni, tym lepiej dla biznesu. Dlaczego? To proste – taka osoba uzupełnia Twoje deficyty, będąc w stanie pomóc Ci w kwestiach, które Tobie sprawiają trudność. Jeśli jesteś zatem duszą towarzystwa, która kocha otaczać się ludźmi, ale nie do końca sprawdza się w sytuacjach wymagających planowania i analitycznego myślenia, daj szansę wykazać się kandydatowi, który jest w tym od Ciebie lepszy. Jeśli rozpiera Cię energia i masz milion pomysłów na minutę, ale bywa, że brakuje Ci cierpliwości do ludzi, rozważ zatrudnienie osoby, u której prym wiodą zdolności interpersonalne. Stawiaj na różnorodność! W przeciwnym wypadku wszyscy członkowie Twojego zespołu będą robić to samo.
Może ci się spodobać...
Jak radzić sobie z problemami w biznesie? 4 sposoby, które naprawdę działają
Jak radzić sobie z problemami w biznesie? 4 sposoby, które naprawdę działają Podobnie jak w życiu prywatnym, niemal w każdym biznesie zdarzają się od czasu do czasu sytuacje kryzysowe. Nawet najlepsze strategie nie zawsze przynoszą pożądane rezultaty, a realia nie raz odbiegają od pełnych optymizmu oczekiwań. Jak się zachować, kiedy okazuje się, że entuzjastyczne plany w jednej chwili legły w gruzach? Istnieje kilka…
Zarządzanie zespołem – jak być skutecznym liderem, a nie tylko szefem?
Zarządzanie zespołem – jak być skutecznym liderem, a nie tylko szefem? Większość rozwijających się przedsiębiorców wcześniej, czy później musi podjąć decyzję o zatrudnieniu pierwszego i kolejnego pracownika, których praca sprawi, że firma będzie bardziej dochodowa i wydajna. Dotychczas szef firmy był w 100% odpowiedzialny za rezultaty. Rzeczywistość biznesowa i odpowiedzialność…
Motywacja wewnętrzna i zewnętrzna – jak skutecznie motywować siebie i swój zespół?
Motywacja wewnętrzna i zewnętrzna – jak skutecznie motywować siebie i swój zespół? Jednym z najważniejszych czynników wpływających na potencjalny sukces w biznesie jest motywacja. Dotyczy to zarówno właściciela firmy, jak i jej pracowników, których zaangażowanie bezpośrednio przekłada się na wyniki sprzedażowe. Jak jednak sprawić, by stopień tej motywacji utrzymywał się na pożądanym poziomie? Co zrobić, by „chciało nam się tak, jak się nam nie chce”?…