Ania: 604 843 202, Paweł: 509 173 091

BIZNES & PRACA

13 wskazówek, jak być skutecznym menedżerem

Co robić, aby być dobrym menedżerem? Jak motywować swój zespół? Jak nim zarządzać? Jak rozwijać?

Po ponad 20 latach doświadczenia w pracy z ludźmi, przygotowałam dla Ciebie 13 wskazówek skutecznego zarządzania swoim zespołem, abyś mógł wynieść go na wyższy poziom!

  1. Inspiruj ludzi. Staraj się znaleźć najsilniejsze strony każdego z członków zespołu.
  2. Oczekuj od ludzi tego, co najlepsze. Ja szukam w każdym z nas pozytywów i mocnych stron. Jeśli dajemy członkom zespołu szansę i pokazujemy, że im ufamy, to oni potrafią dać z siebie jak najwięcej.
  3. Znajdź sposób na motywowanie. Każdego z nas do działania napędza coś innego. Jednego pieniądze, drugiego pierwsza pozycja w rankingu a trzeciego dobre słowo. Znając biostruktury członków swojego zespołu, wiesz, kto jak się motywuje.
  4. Wysoko ustawiaj poprzeczkę doskonałości. Nie tylko swojemu zespołowi, ale również sobie. Spraw, aby Twój zespół wszedł na wyższy poziom.
  5. Nie poddawaj się niepowodzeniom. Aby zespół był odpowiednio zmotywowany, to menedżer jako pierwszy powinien w trudnych sytuacjach, po prostu wstać, otrzepać kolana, wyciągnąć wnioski i iść dalej. Jeśli pojawia się problem, szukaj rozwiązania. Nie chowaj głowy w piasek.
  6. Rozwijaj siłę zewnętrzną. Pracuj nad swoimi uczuciami i emocjami, ponieważ Twój zespół nie ma się Ciebie bać. Jeśli Ty nie będzie potrafił nad tym zapanować, to jak mają to zrobić Twoi pracownicy?
  7. Uwierz w sukces członków Twojego zespołu. Jeśli Ty pierwszy w nich nie uwierzysz, to oni również tego nie zrobią.
  8. Gromadź małe osiągnięcia w jeden wielki sukces. To tak jak z małym dzieckiem. Najpierw robi jeden krok, później drugi, trzeci. Zauważaj więc wszystkie rzeczy, które członkowie Twojego zespołu robią dobrze, mów o nich i sumuj je 
  9. Chwal i gań. Wtedy, kiedy trzeba powiedz, że to była „dobra robota”. Jednak jeśli coś zrobią źle, zwróć uwagę, aby przyjrzeli się temu i naprawili. Ludzie potrzebują feedbacku! Gdy go dostają, wiedzą w jakim kierunku mają podążać.
  10. Ucz woli zwycięstwa. Pokaż, że już kilkakrotnie udało się osiągnąć daną rzecz. To szczególnie pomoże Twojemu zespołowi w trudnych chwilach.
  11. Motywuj do współpracy. Nikt z nas nie jest w stanie osiągnąć sukcesu indywidualnie, bowiem zawsze za nim stoi praca wielu osób, wartości czy zasobów.
  12. Pozwalaj, aby w grupie zdarzały się burze. Ludzie muszą się czasami ze sobą pokłócić, ponieważ to oczyszcza atmosferę i wbrew pozorom, generuje nowe pomysły.
  13. Ucz bycia dobrym liderem – najlepszym, jakim możesz być. Ty, jako menedżer ucz się, rozwijaj, szukaj nowych dróg i możliwości.

Pamiętaj, że nikt nie osiąga sukcesu samodzielnie. Zawsze stoją za nim inni ludzie. Pomagają, wspierają, dają narzędzia czy wartość. Na początku mojej drogi stali moi rodzice, którzy zajmowali się małym synkiem, abym mogła się kształcić i rozwijać. To jest pomoc, której „na scenie” nie widać, a bez której nic by się nie wydarzyło.

Wszystko to można podsumować jednym zdaniem – okazuj swojemu pracownikowi szacunek i traktuj go tak, jak sam chciałbyś być traktowany. Możesz mieć pewność, że Ci się za to odwdzięczy!

13 wskazówek, jak być skutecznym menedżerem - DNA w Biznesie - STRUCTOGRAM®
$

Może ci się spodobać...