PRACA & MÓZG
10 zasad komunikacji z szefem
To trzeci dekalog z serii „Instrukcje obsługi mózgu”, czyli przepisu na… prostsze życie! Celem „Instrukcji obsługi szefa” jest poprawienie, polepszenie i usprawnienie Twojej relacji na linii szef-pracownik bez względu na jakiej pozycji jesteś. Każdy z nas jest człowiekiem, kieruje się uczuciami, emocjami. Warto więc zwracać na to uwagę 🙂
- Prawdziwe przywództwo jest niewidoczne. Określa się je przez rezultaty.
2. Aby być przywódcą dla kogoś, naucz się być przywódcą dla siebie. Rozwijaj się każdego dnia, korzystaj ze swoich mocnych stron i naucz się radzić sobie ze swoimi ograniczeniami.
3. Bądź autentyczny – to podstawa skutecznego przywództwa.
4. Szanuj ludzi z którymi pracujesz i traktuj ich tak, jak sam chciałbyś być traktowany.
5. Integruj swój zespół – idź na kręgle, wypij kawę, porozmawiaj tak po prostu. Lepiej, przyjemniej i efektywniej pracuje się w dobrej atmosferze. Szczególnie dla zielonego mózgu 🙂
6. Korzystaj z kreatywności zespołu – nie przypisuj sobie zasług innych. Różnorodność ludzi to różnorodność pomysłów i perspektyw.
7. Pozwól działać innym, deleguj zadania, bowiem nie wszystko zawsze zrobisz najlepiej. Przyznaj się do własnych błędów, choć jest to bardzo trudne dla mózgu czerwonego.
8. Doceniaj zaangażowanie członków zespołu. Chwal, nagradzaj, ale też krytykuj, jeśli jest taka potrzeba. Lepiej wiedzieć, że coś się zrobiło źle szybciej, niż brnąć w to przez dłuższy czas. Krytykuj więc konstruktywnie – wskaż poprawny kierunek działań, pokaż, jak można zrobić inaczej.
9. Sprawnie podejmuj decyzje. Czasami zrobione jest lepsze od doskonałego. Zbyt długie analizy, charakterystyczne dla mózgu niebieskiego, nie mogą opóźniać działania firmy i zespołu.
10. Miej jasne zasady, komunikuj wprost i ufaj swojemu zespołowi. Dzięki ustalonym regułom, nie musisz kontrolować wszystkich na każdym kroku.
A juz za tydzień na naszym kanale na You Tube pojawi się czwarty materiał „Instrukcja obsługi rodziców”. Jeśli masz pytania w tym obszarze, napisz w komentarzu, a odniesiemy się do tego najnowszym wideo.
Może ci się spodobać...
Jak radzić sobie z problemami w biznesie? 4 sposoby, które naprawdę działają
Jak radzić sobie z problemami w biznesie? 4 sposoby, które naprawdę działają Podobnie jak w życiu prywatnym, niemal w każdym biznesie zdarzają się od czasu do czasu sytuacje kryzysowe. Nawet najlepsze strategie nie zawsze przynoszą pożądane rezultaty, a realia nie raz odbiegają od pełnych optymizmu oczekiwań. Jak się zachować, kiedy okazuje się, że entuzjastyczne plany w jednej chwili legły w gruzach? Istnieje kilka…
Zarządzanie zespołem – jak być skutecznym liderem, a nie tylko szefem?
Zarządzanie zespołem – jak być skutecznym liderem, a nie tylko szefem? Większość rozwijających się przedsiębiorców wcześniej, czy później musi podjąć decyzję o zatrudnieniu pierwszego i kolejnego pracownika, których praca sprawi, że firma będzie bardziej dochodowa i wydajna. Dotychczas szef firmy był w 100% odpowiedzialny za rezultaty. Rzeczywistość biznesowa i odpowiedzialność…
Motywacja wewnętrzna i zewnętrzna – jak skutecznie motywować siebie i swój zespół?
Motywacja wewnętrzna i zewnętrzna – jak skutecznie motywować siebie i swój zespół? Jednym z najważniejszych czynników wpływających na potencjalny sukces w biznesie jest motywacja. Dotyczy to zarówno właściciela firmy, jak i jej pracowników, których zaangażowanie bezpośrednio przekłada się na wyniki sprzedażowe. Jak jednak sprawić, by stopień tej motywacji utrzymywał się na pożądanym poziomie? Co zrobić, by „chciało nam się tak, jak się nam nie chce”?…