Ania: 604 843 202, Paweł: 509 173 091

BIZNES & MÓZG & PRACA & ŻYCIE

10 zasad komunikacji z klientem

To piąty dekalog z serii „Instrukcje obsługi mózgu”, czyli przepisu na… prostsze życie! Dzięki „Instrukcji obsługi klienta”, dowiesz się, jak skutecznie komunikować z klientem, aby wzbudzić zainteresowanie i nawiązać długofalowe relacje, które będą procentować w przyszłości. Kim  jest Twój klient i jak odnieść sukces w sprzedaży? Zapraszamy do lektury!

  1. Obserwuj cechy charakteru każdego klienta z osobna, bowiem każdy z nas jest inny.

2. Traktuj każdego klienta indywidualnie i unikaj tendencji do podążania utartym schematem.

3. Rozpoznaj potrzeby i wymagania klientów i twórz odpowiednią atmosferę. 

4. Klient, u którego dominuje pień mózgu, to osoba kierująca się doświadczeniem, instynktem i przeczuciami. Najpierw musi zaufać. Podczas dokonywania zakupu chce się dobrze czuć, dlatego słuchaj, słuchaj i nie wywołuj presji czasu, a raczej daj poczucie „bycia w każdym czasie dla niego”.

5. Dla „zielonego klienta” oferuj rabaty i specjalne warunki, takie jak dla wszystkich stałych klientów, bowiem oczekuje on, że zostanie potraktowany uczciwie.

6. Emocjonalne podejście do zakupu prezentuje klient, u które dominuje międzymózgowie. Potrafi zarówno szybko podejmować decyzje jak i bardzo szybko je zmieniać. W zakupie szuka prestiżu, przewagi. Chce, aby był to jego osobisty sukces, dlatego nie próbuj go przekonywać na siłę, bo on sam musi się przekonać. Ale jeśli widzisz, że interesuje się produktem, to „kuj żelazo póki gorące”!

7. „Czerwony klient” chce wywalczyć rabat, ponieważ traktuje to jako osobiste zwycięstwo. Jeśli nie pozwolisz odnieść mu tu sukcesu, jest gotowy natychmiast zmienić dostawców. 

8. Potrzeba perfekcji, sprawdzanie alternatyw i wątpliwości na każdym etapie zakupu to dominanty klienta, u którego najsilniej działa kresomózgowie. Oczekuje on bowiem rzeczowości, będącej warunkiem decyzji zakupu. Dlatego też używaj fachowych pojęć, merytorycznych dowodów i ukazuj alternatywy, aby on mógł je porównać. Zachowaj też dystans, bo „niebieski klient” nie lubi poufałości. Nie narzucaj swojego zdania i nie wywołuj presji. Jeśli nie podejmie decyzji od razu, bo musi przemyśleć, to nie oznacza to, że nie kupi. On naprawdę musi wszystko dokładnie przeanalizować 🙂 

9. Dla „niebieskiego klienta” cena musi być zrozumiała. Oczekuje jasnego wytłumaczenia jej struktury, bowiem porównuje ją z innymi.

10. Pamiętaj: nie ma dobrego i złego (trudnego) klienta, są tylko dobre lub złe formy komunikacji. 

A już za tydzień szósty odcinek, pt.: „Instrukcja obsługi teściów”. Ten moment, gdy rodzic „traci” swoje dziecko, bowiem ono zakłada już swoją osobną jednostkę społeczną, jaką jest rodzina, jest niezwykle trudny, choć przecież piękny. Jak dogadać się z teściem czy teściową, żeby ocieplić relacje? Jak nie dać im poczucia „utraty dziecka”, a wręcz odwrotnie: przybycia do rodziny kolejnego członka?  Na pewno masz swoje pytania i dylematy. Daj znać w komentarzu, a odpowiemy na nie za tydzień o 18:00 na naszym fanpage’u DNA w Biznesie – Structogram!

$

Może Ci się spodobać...

Mój najlepszy 2021 rok!

Mój najlepszy 2021 rok!

 BIZNES & ŻYCIE Mój najlepszy 2021 rok! Jedna z moich znajomych na FB napisała, że podsumowanie roku “ma w dupie”, że podsumuje życie. Z kolei inna, zrobiła bilans roku, z którego można by napisać niezłą objętościowo książkę. Ktoś jeszcze stwierdził, że nie ma co...

Przedsiębiorcą być – łatwa rzecz?

Przedsiębiorcą być – łatwa rzecz?

 BIZNES & PRACAPrzedsiębiorcą być - łatwa rzecz?Budowanie biznesu to nic innego jak ciągła praca nad sobą. Aby przynosiło to odpowiednie rezultaty, warto mieć świadomość, jak Twoje zachowanie wpływa na wszystko, co robisz. W „Instrukcji obsługi przedsiębiorcy”...

Kilka doświadczeń, jak umocnić więź z rodzeństwem

Kilka doświadczeń, jak umocnić więź z rodzeństwem

 ŻYCIE & MÓZG Kilka doświadczeń, jak umocnić więź z rodzeństwem Rodzeństwo - tak jak bardzo nas czasami denerwują, jak nie potrafimy się z nimi dogadać, tak samo mocno ich kochamy i rzucilibyśmy się za nimi w ogień. Wspólne wspomnienia - dzieciństwo, dorastanie,...